fredag 28 september 2007

Bakläxa!

Det är så ironiskt. I ett av de första inläggen jag puplicerade här på Blogspot lovade jag, i princip, att inte blogga lika sporadiskt som jag gjorde i min förra blogg, på blogg.se. Men! Jag har ju inte förändrats ett dugg. Jag tröttnade. Så som jag brukar tröttna på saker jag sysselsätter mig med. Som träning tex. Vilket skämt! Ena månaden är jag ute och springer och styrketränar flera gånger i veckan, kombinerat med nyttig mat och godisförbud. Andra månaden är jag en total katastrof. Då jag mycket hellre kollar på TV och käkar godis. Periodare? Å jo. När det gäller bloggen får jag väl helt enkelt skylla på jobbet, FaceBook eller mina fantastiska polare som jag hellre hänger med än delar med mig av tankar och känslor i en blogg. Här blir allt så krystat. Tangenter kan aldrig ersätta kroppsspråk, ett par ögons djup eller en förstående blick från en som verkligen lyssnar.

But here I go again! Och bloggar. Kanske ska uppdatera er lite? Jobbar på som vanligt, fast nu med mer ansvar och inflytande. Ringen glittar på fingret och gör mig barnsligt lycklig så fort jag får en glimt av den. Att en runt metallpryl återigen kan förvandla mig till en fnittrig och nykär liten flicka. Och Sverige lär sakna oss i vår. Iallafall mamma. Den 15 januari går planet ner till Kuala Lunpur, och vi kommer inte hem igen förrän 14 maj. Då har vi skaffat oss minnen från Vietnam, Cambodja, Malaysia, Thailand, Australien, Fijiöarna och Los Angeles. Det bubblar i mig så mycket att jag vill hoppa, jubla och krama alla i hela världen på en gång! VI SKA ÅKA JORDEN RUNT!!!!

Nu ska jag återgå till mitt "umgåsande" med Åsa. Kolla vem som kommer vidare i Idol, äta lite mer choklad och dricka lite mer te.

På återseende! (Ska iallafall försöka...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh har längtat efter lite blogg från dig ;) Vad härligt med jorden runt! Du och Jesper bara? Och, än en gång, grattis till ringmärkningen ;) Puss o kram!