torsdag 13 december 2007

Ibland blir det bara tokigt vol 2

Here I go again. Gissa vad jag gjorde imorse? Jo här kommer storyn...

Gick till jobbet som vanligt vid halv sex, jobbade på och vid halv nio ropas mitt namn ut i högtalaren, att jag ska bege mig till informationen, för där väntar telefonsamtal. "Jaha vad är det nu då?" tänker jag.

Det visar sig vara min sambo. En mycket stressad sådan.

"Du har låst in mig. Jag kommer inte ut ur lägenheten".

Jag fattar noll.

Han förklarar att eftersom jag låst säkerhetslåset (dvs "överlåset"... undre i vårt fall), som inte går att låsa upp inifrån utan nycklar...och hans nycklar olyckligtvis ligger kvar i min väska sedan gårdagens biobesök, så kommer han alltså inte ut ur sitt eget hem. Great! Han börjar vid detta ögonblick jobba om 20 minuter. Vad göra?

Jo klantarslet själv får gå med svansen mellan benen upp till högsta chefen, förklara läget, och be att få låna firmabilen. Åh vad han garvade!

"Är det okej om vi retas med dig ett par dagar?" garvade han... tur att man har en chef med humor :)

Nåväl, iväg i Maxibilen bär det... tur att jag bor nära... för att släppa lös min stackars sambo. Ja, så kan det gå... Och han som tjatat en miljon gånger på mig att inte låsa säkerhetslåset! Jag är inte bara klantig...dessutom har jag alzheimers. Ingen bra kombination.

Inga kommentarer: