tisdag 12 juni 2007

Virrpanna

Min pojkvän fick en seriös allergisk reaktion igår i kombination med svår soleksem. Efter en natt på akuten låg han hemma hela dagen, omtöcknad och "drogad" efter medicinerna. Jag, som glömde min mobiltelefon hemma, var på IKEA och behövde få tag i ett nummer. Jag ringde från en väns mobil och så här lät konversationen:

Jag: Hej Älskling! Du, jag glömde min mobil hemma och behöver ha Åsas nummer. Kan du ge mig det?
Han: (Lång paus) Klockan är 12.22
Jag: Nej älskling, klockan är halv elva, och jag frågade inte vad klockan var. Kan jag få Åsas nummer?
Han: (Ännu längre paus) Jaha... men...
Jag: Kan du vara snäll och ge mig Åsas nummer, jag har papper och penna. Du har hennes nummer.
Han: Men jag kan inte hitta min mobil!
Jag: Men alltså du håller i mobilen. Du pratar med mig i din mobil.
Han: (Världens längsta paus) Ok... "070..."



Borta eller vad?

Inga kommentarer: