onsdag 3 oktober 2007

?

Jag mår illa. Jag blir så trött. Det droppas citat, låttexter och svängs med fina ord och välkomponerande meningar. Men sen då? Bakom allt dravel? Vad gömmer sig där? Där gömmer sig någon som jag för längesedan gav upp hoppet om. Som jag försökt ge nya chanser hela tiden, tyckt synd om, förlåtit, men ändå, i slutändan, blivit sviken av. Om och om igen. Till slut kommer man till en punkt då man inte orkar mer. Då man drämmer iväg något elakt, som man inte borde sagt, men som kom rakt ur hjärtat.





Det var som om världen rasade under mina fötter. Allt det jag trott på bara vände mig ryggen. Och jag erkänner, jag är inte starkare idag. Men jag kan se på det med andra ögon. Se det patetiska som gömmer sig bakom alla dessa ord. Som Den elaka styvmodern på maskerad. I Jesus kläder. Vem är det du försöker lura?

Inga kommentarer: