måndag 22 oktober 2007

Ibland blir det bara tokigt

Så kom jag hem igår kväll, visserligen efter en supermysig kväll hos Jessica, men lite deppig eftersom vi ägnat sista timmen åt att diskutera allt som är negativt med vårt jobb. (Jag lovar, vissa kunder är bara ute efter att klaga, och trots att man har en proffessionell fasad så etsar det sig fast inombords).

Jag ville då bota min söndagsångest med lite god smoothie och en bra film med Jesper, men när ska jag ta av locket på ananaskonservburken så lyckas jag snitta upp ett djupt sår i höger pekfinger. Jag storbölar medan blodet vägrar sluta rinna, Jesper har panik eftersom han inte kan hitta plåster och allt är bara allmänt kaos. Men det löste sig till sist. Jesper hittade plåstrena i min nessecär (som jag glömt bort att jag lagt där), vi lyckas tillslut få stopp på blodflödet och kvällen blir ändå mysig framför en spännande Beckfilm.

Så kan det gå. Och idag känns det ändå helt ok att gå till jobbet...

Inga kommentarer: