lördag 14 april 2007

Jag ska bara... sa Alpons

Bara ett liiitet, litet inlägg innan godnatt:

Ibland undrar jag varför jag inte är fet. Sen efter jul har jag tränat typ 3 gånger, och jag äter en massa onyttigt skit hela tiden. Jag verkar ha fått en stor slägga i huvudet, och under tiden som jag var medvetslös kom någon idiot och viskade i mitt öra: "ät godis, ääät godis..." Iförsig, jag cyklar eller går till jobbet varje dag, och väl där går jag tusentals steg för att visa kunderna var tex. sylt finns (klassiker) eller plastmuggar. Jag promenerar också rätt ofta, men för samvetets skull borde jag ut och gå mer... men men. Jag väntar på någon slags motivation skänkt från ovan. (Guuud hör du mig? Guuud?")

Bara idag har jag lyckats sätta i mig detta:
- Två knäckebröd med ägg
- Asiatisk wokgryta med ris
- Ytterligare två knäckebröd fast med ost
- En dubbel-Milkyway
- Boveteflingor med mjölk och hallon
- Två bitar glutenfri mandeltårta med mörkchoklad
- En kokosboll med skumfyllning (tänk om jag hade särskrivit det sista...hehe)
- En halv skål popcorn. (Jag tvingade Åsa att äta upp resten... annars hade jag gjort det...)

Jag har liksom ingen gräns. No limits. Herregud, hur ska detta sluta?


Bäst jag går och lägger mig och sover på saken. Vem vet, motivationen kanske har anlänt som ett paket på posten imorgon. Imorgon alltså. Godnatt.

Inga kommentarer: