onsdag 25 april 2007

Så är det.

Ibland känner jag för lite mer rutiner. Ett vanligt "Svensson-jobb" från morgonen till eftermiddagen, nine to five tillexempel, och lediga helger. Just helgerna är en extra tung sten. Iallafall nu. Ibland känner jag att det är helt ok att jobba varannan helg, jag drar in mycket pengar på det, och jag har turen att sluta hyfsat tidigt både lördagen och söndagen, men då är det nästan värst de helger jag är ledig. Alla drar och sliter i en. Alla vill träffas, jag vill träffa alla också, men jag hinner inte. Det man skulle hunnit med på fyra lediga dagar ska man hinna med på två. Det är vänner, familj, alla måsten som att handla, städa och fixa, göra mysiga saker med Jesper osv. Och samtidigt ska man ju passa på att "ta det lungt". Jo tjena. Man är ju helt slut på måndagen efter en ledig helg.

Inga kommentarer: