onsdag 4 april 2007

Låt oss sjunga!

Det töntigaste och allra allra tråkigaste man kan göra som en bloggare är att skriva ner hela låttexter i ett inlägg. Jag menar, vem sitter på allvar och läser igenom hela, vi säger Lars Winnerbäcks låt, som någon skrivit ner, ord för ord, i sin blogg? Vem sitter där och analyserar och försöker applicera orden på bloggarens eller sitt eget liv? Nej, det jag gör: scrollar såklart. För vill jag veta hur en låt går så är letssingit.com ett ypperligt alternativ.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag håller helt med. Jag läser aldrig låttexter, det är så segt. Säg det med egna ord eller säg det inte alls!

Sofia sa...

Jo, jag läser det aldrig..men ibland så hittar men ju den där låten som säger precis allt det man vill säga. Dessutom kan det vara jobbigt att skriva nånting med egna ord om man har det lite svårt en tid, man kanske inte vill att alla ska förstå och annalysera vad som händer i ens liv men man känner samtidigt att man att man måste få det ur sig..skriva ner sina känslor och då tycker jag att man visst kan skriva nån låttext...ínga krav på att läsa dom dock :)