tisdag 24 april 2007

Och bilen går bra...?

Är uppe tidigt idag för att vara med på Maxi-ledningens gruppträning på Sats. Var ovanligt pigg när klockan ringde 05.15, trots att natten till igår vart lite, ska man säga, konstig.

Kvart över tre natten till måndag blir vi väckta av att Jespers mobil ringer. Det är hans mamma som är väldigt upprörd. Hon har själv nyss precis kontaktad av polisen som kan meddela att hennes bil brunnit upp. Ja ni läste rätt, brunnit upp. Vi fattar förstås ingenting. Är detta något försenat aprilskämt? Jesper hade nämligen på söndagseftermiddagen lånat bilen för att byta däck på den, för att sedan lämna tillbaka den igår morse. Den stod parkerad vid Rudbecksskolan som den alltid brukar göra när jag och Jesper har bilen. Det var inte mycket till bil kvar igår morse kan jag ju säga. Den röda volvon hade eldats upp, förmodligen av något ungdomsgäng som tyckte det var ascoolt att vara lite gangster och elda upp en bil, eller av någon annan idiot. För man är inte riktigt frisk om man gör så här mot andra människor! Helt hysteriskt, och framförallt onödigt. Svärmor är jätteledsen, jag och Jesper är väldigt, väldigt upprörda och allas reaktioner jag fått när jag berättat det är "VA du skojar?" Men nej, jag skojar inte. Det finns faktiskt människor (ska vi kalla dem människor...?) som gör så här. Som förstör för andra, och skrattar åt det. Man blir så lack. Så trött. Så arg!!





Inga kommentarer: