onsdag 21 mars 2007

Folk och fä

Nu är jag ledig idag igen. Bara så där. Helt plöstligt. Aahh! Härliga underbara dag! Ska träffa min goda vän Sofia Enqvist och shoppelishoppa lite i Kista C. Gillar egentligen inte Kista. Men med trevligt sällskap är det överkomligt. Det är alldeles för mycket folk* i Kista. Och med folk* menar jag inte alldeles vanliga människor, utan folk* är något helt annat.

* Folk = irriterande personer, oftast i grupp, som beter sig jobbigt, är fula, i vägen och allmänt för mycket.

Det finns alldeles för mycket folk här i världen. Här är fler exempel (förutom i köpcentrum) där det finns folk:

  • På badstränder. Speciellt utomlands. Man tror att man är ute i god tid för att haffa de bästa solstolarna, men varenda j*vla gång så är de belamrade av feta tyskar och rödflammiga engelsmän. För att inte tala om andra svenskar... grr.
  • I krogkön. Varför? Kan inte bara alla framför en i kön absorberas av jordens yta så jag och mitt sällskap kan trippa rakt fram till dörren och komma in helt gratis och bli bjudna på gratis drinkar hela kvällen. (Ok, det sistnämnda är en önskedröm...)
  • I andra köer såsom kassakön, bankomatkön och bilköer. (Fast egentligen... i bilköer stör man sig ju egentligen på andra bilar och inte föraren i dem, och det är därför man besinningslöst kan svära, tuta och bete sig som ett arsel i trafiken utan dåligt samvete. För bilar har ju inte känslor...)
  • I biosalongen. Speciellt idiotiska fjortisar som skrattar högre än vad som anses lämpligt på bio, som låter bli att stänga av mobilen och som sedan svarar (!) när det ringer, som kastar popcorn på varandra, lämnar biosalongen mitt under filmen för att "de är alldeles för coola för att stanna kvar och se slutet", och som kanske till och med skriker ut replikerna i förväg för att de sett filmen innan. HÄR BETALAR MAN 85 FUCKING SPÄNN FÖR ATT FÅ SE EN FILM PÅ STORBILDSKÄRM OCH MED BRA LJUD SÅ... (kommer inte på någon bra lösning på detta problem som inte involverar våld, smärta eller ond bråd död, så jag sparar det till någon annan smart person. Det kan ju vara barn som läser...)
Men vad vore världen utan folk egentligen? Vad skulle man då göra när man stod i bankomatkön om man inte hade något att irritera sig på? Vad tråkig världen skulle vara då... och vid närmare eftertanke så är jag nog själv kanske lite folk då och då. Kanske när Jag lyckats haffa, om inte den bästa men kanske näst bästa, solstolen på stranden. Fast förresten, folk är jag nog inte... utan en alldeles vanlig människa med förbannat mycket flyt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Känner igen det där med folk... Hoppas att du hittade något fint på Kista!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.