tisdag 13 mars 2007

Vårkänslor

Våren får mig att känna mig lite lättare, jag vill trippa fram istället för att gå, jag vill äta glass, jag vill hitta den p e r f e k t a vårjackan. Varför är det så svårt? Det är precis som att världen har gömt alla snygga jackor, som alla andra har på sig, för mig och jag måste svettas ihjäl i min vinterkappa hela våren. Jag antar att kommer att springa på den, och att det då är kärlek vid första ögonkastet. Jag hoppas det iallafall.

I vilket fall som helst köpte jag tre par nya skor idag. Jag har nyss upptäckt Skopunkten och deras förträffliga "Tag 3 - betala för 2"-system. Så idag fick jag tre par skor för 500 spänn! Dessutom var de skitsnygga, trendiga och bekväma. Vad mer kan man begära?

Vårens första fotografi är taget. Idag på bänkarna mitt emot Sergelstorg, satt jag och Åsa
med vinden i håret, jag med en glass i handen och hon med en latte, och tog vårens första bild.
Det är något särskilt med den bilden. Ett avstamp mot ljusare tider. Vårkänslor fångade på ett fotografi. Vill inte sväva iväg för mycket nu, med en massa poetiska liknelser, men ni fattar, våren är äntligen här!

Inga kommentarer: