fredag 30 mars 2007

Jaha?

Jag är så irriterad. Känner på mig att det kommer bli en sån dag då jag stör mig på omgivningen (speciellt kunderna - ååååh vad irriterande kunder kan vara ibland - blir arg bara jag tänker på dem). Igår hade jag också en sådan arg-dag. Jag hade höga förväntningar som inte dagen kunde leva upp till. Min teori är att jag kanske inte borde ha några förväntningar på nånting, och bemöta dagen med någon slags likgiltighet. Då kan ju dagen varken bli bra eller dålig, och därför bara en alldeles vanlig dag.

Idag är jag irriterad för att jag är så sjukt trött. Har lyckats vända på dygnet den senaste veckan, har gjort mig van att gå och lägga mig sent (läs tolv) och vakna därefter. Det är vad som händer om man jobbar oregelbundet. Och jobbar man till nio-tio på kvällen så är man ju så uppe i varv när man kommer hem att man inte kan somna. Och jag som brukade vara så grymt duktig att gå och lägga mig nio och vakna pigg som en mört dagen efter. Fuck också. Jag har spolat min image. Jag är en sån som sköter mig. Ok, let's face it. Jag är inte vad jag har varit.
Jag är just nu en sämre version av mig själv. Som inte tränar så duktigt som jag brukar, som slänger i mig en massa onyttigt skräp såsom glass och godis, och som inte har läst en enda bokjävel på jättelänge. Och som dessutom svär. (Fast bara i texter, aldrig oralt).


Så! Hur ska jag hitta tillbaka till mig själv? Hur ska jag bli normal igen?

1 kommentar:

Unknown sa...

Kom igen så svär vi tillsammans: fan i helvetes jävla skit! Jag är också en sämre version av mig själv just nu, så tack för smset igår och tänk dig att jag skickade tillbaka ett exakt likadant till dig. Jag hoppas att helgen blir bättre än veckan har varit.