lördag 17 mars 2007

Hemmafru nästa!

Jaha, så här sitter man då... igen. Enligt planerna hade jag varit på fest just nu, minglat och varit mitt absolut förträffliga fabolous me, men icke då. En halvtimme innan jag skulle bege mig (uppklädd och festsminkad och allt) så lade jag mig ner på sängen för att vila en kortis.. men då banne mig kunde jag inte förmå mig att resa mig därifrån sen. Hjärnan totalkollapsade och kroppen var död, död, död. Helt slut. Finito. Ringde Åsa som beordrade mig att stanna hemma och äta upp chokladasken till värdinnan själv och bara vila. (Tack Gode Gud för Åsor som hon)

Så det var precis det jag gjorde. Ok, jag åt inte upp hela asken med Aladdinhjärtan (men iallafall halva...plus en halv påse ostbågar) och kollade på film i soffan. Det var kanske precis det jag behövde. Släppa alla krav. Hjälpa kunder hit, beställa hem varor dit. Fronta där, plocka där. Nej, nu när jag får ett bättre schema kommer jag faktiskt att vara ledig då och då. Herregud, vad ska jag göra då?! Jag kommer få fritid helt plöstligt. Hallelujah vad jag ska städa och fixa och greja i lägenheten. När Jesper kommer hem ska jag strutta fram med högklackade skor och välmanikyrerade naglar och säga "Välkommen hem älskliiing" lite så där käckt och sen ska vi sätta oss till bords där det står rykande färskt bröd direkt ur ugnen och vackra tulpaner i vas. Jag ska strypa minsta lilla dammråtta med sytråd och avrätta varenda fläck, inte en strumpa eller annan smutsvätt ska ens vara i närheten av att nudda vårt parkettgolv. Ni ska få se!




Men för tillfället är jag ju krasslig så jag ska nog återgå till mina chokladpraliner och ostbågar... eller nej förresten, sängen är nog ett bättre alternativ med tanke på att jag jobbar(!) imorrn. Blir ni förvånade? Nää...

Godnatt.

Inga kommentarer: