fredag 25 maj 2007

Den där Anna

Jag har gått och skaffat mig en idol. Anna heter hon och är, hör och häpna, faktiskt någon procent knasigare än vad jag själv är. De senaste två dagarna har hon lyckats droppa två helt underbara citat som jag bara måste dela med mig av:

Citat 1.
Anna och jag sitter halvt döda i lunchrummet på Maxi, klockan är sju på kvällen, och vi är helt slut och hyperfnittriga. Anna får något klurigt i blicken och säger sedan:
- Man kallar folk för babian alldeles för sällan. Babian är ju ett gulligt ord. Josse, kan inte vi börja kalla folk för babian lite oftare?
Jag: (Oförmögen att svara eftersom jag ligger dubbelvikt över bordet och asgarvar)


Citat 2.
Igår kväll drog jag med Anna på Rudbecks musikklassers årliga vårshow. (En för övrigt helt fantaaaastisk show), och innan konserten börjar berättar jag för Anna om incidenten med blåvalen som inträffade för drygt ett år sedan. Jag avslutar historien med att berätta att trots att jag hört hel fel angående längden på blåvalen så är det faktiskt sant att den har ett hjärta lika stort som en personbil och att en människa kan simma i deras aorta. Efter en stund säger Anna:
- Du Josse, man borde göra ett vattenland inuti en blåval! Aortan kan vara vattenrutschkana... ja blodet är ju vattnet såklart, och hjärtat kan vara en... en hoppborg!
Därefter spinner vi vidare så långt det bara tills publiken runt oss förmodligen tycker vi är äckligast i världen.

Men hon är iallafall toppen, den där Anna.

1 kommentar:

A sa...

Haha, en blogg om mig=P Sss imorogn lilla babian on le work. Puss!