onsdag 16 maj 2007

Ilsk

Det är något seriöst fel på vår dator. Jesper kommer gå i taket. Och jag håller på att bli galen. #"@*~~#¤ teknik alltså!!!! Jag skrev ner ett blogginlägg på Word igår som jag skulle skriva av här, men eftersom vår dator är totalt dum i huvet så går det ju inte. Aaarrggghh.

Och jag som dessutom jobbar 13-21 idag. Världshistoriens i särklass sämsta tid. Jag har alltid extrem ångest på onsdags förmiddagarna. Inte bara för arbetstiden, utan för arbetsuppgiften. Under tre timmar varje onsdag jobbar jag med glutenfritt (mitt ansvarsområde) och sedan med Hälsa&Skönhet. Det förstnämnda ger mig sådan ångest att det inte är klokt åt det. Jag känner mig vilse, vet inte vad jag ska göra och jag vill bara att de timmarna ska rusa förbi, så att jag knappt märker att de existerar. Det enda jag gör, i princip, är att beställa hem varor, fronta och göra snyggt, vilket egentligen inte är ett dugg svårt. Jag bara förstorar upp allting. Jag har miljoner dumma frågor jag inte vågar ställa. Jag känner alltid att det jag gör inte räcker till. Och när jag kommer med en idé känner jag mig visserligen aldrig motarbetad, men saken är den att det händer ju ingenting. Jag får liksom inte den respons jag behöver. Samtidigt vågar jag ju inte ta mig allt för stor frihet för då kanske jag gör värsta misstaget och... suck, ni hör ju hur jag låter. Ångest är en stor del av min vardag. Jag analyserar allt jag säger, allt jag gör, allt jag inte säger och allt jag inte gör. Jag kan älta en grej jag gjort i ett halvår. Minst. Tänka på det flera flera gånger om dagen och drabbas av panik. Och det är alltid skitsaker. Jag vet inte vad jag ska göra.. jag vill bara sluta grubbla någon gång. Jag vill hoppa ut ur min hjärna en liten stund, ibland. För att få lite andrum.


Och jag ställer alltid samma fråga till mig själv: Är det värt det?

1 kommentar:

Unknown sa...

Just nu kanske det är värt det, för du tjänar bra med pengar för att sedan kunna spendera på den där världsresan. Det kommer inte vara såhär hela ditt liv! Jag lovar.

Och det finns inga dumma frågor! Du är smart fan, tro inget annat.