söndag 27 maj 2007

Järfälla?

Ibland är jag bara löjligt förvirrad. Skulle idag försöka förklara för min kära mor som jag hälsade på idag, Mors Dag till ära, och min syster och hennes kompis Maria var familjen X eventuellt skulle flytta, och så här lät det:

Jag: "Dom ska flytta till Järfälla"
Maria: "Men där bor ju jag!"
Jag: "Neeej vänta, inte Järfälla... det ligger åt andra hållet..."
(Övriga personer gissar på olika kommuner i Stockholms län)
Jag: "Mamma, vad det hette den där kommunen min gamla klasskompis S flyttade till?"
Mamma: "Åkersberga?"
Jag: "Jaa.. asså det ligger typ vid Åkersberga... och det låter som det första stället jag sa, men som jag inte kommer ihåg vad det heter nu..."
Maria: "Järfälla?"
Jag: "Ja.. det låter typ som Järfälla..."


Saken är den att när jag nu frågade min vän i familjen X nu, så var det definitivt inte Järfälla. Inte en bokstav rätt. Men men... :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha, nej, det var faktiskt ganska långt ifrån! Kanske två timmar i alla fall. Men det låter kanske lite nära... om man kisar lite med öronen ;P