torsdag 3 maj 2007

Snart sommar!

Jag blir så lycklig av fint väder! Det känns som att sommaren är på intågande :)

5 superbra grejer med sommaren:
¤ Glass! Och jordgubbar! Och allt annat gott som man äter massor av på sommaren.
¤ Att cykla. Det är så härligt att ta sig fram fort på en cykel. Dessutom miljövänligt och hälsosamt!
¤ Utehäng. Kubb, brännboll, picknick eller bara sitta på en brygga och finnas till.
¤ Alla fina sommarkläder och skor.
¤ Ljuset. Allt känns liksom lättare...


5 mindre bra grejer med sommaren:
¤ Mygg, getingar, flugor och diverse andra irriterande flygfän
¤ Fästingar! Hua jag ryyyyser!
¤ Att man kanske äter lite för mycket glass... hrrm..
¤ Att man måste jobba fast det är sommar. (fast det är ju inte sommarens fel, egentligen)
¤Att den är alldeles, alldeles för kort...


Nu ska jag äta middag och sen blir det lång cykeltur med Jesper och parkhäng med lite folk. Nice!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur eller hur så längtar man ändå till värmen och sommaren.. :) Mmm! Ang din kommentar, nja, Patrik bor väl mer eller mindre hos mig.. han har sagt upp sitt boende fr om helgen så han flyttar in på fredag och kommer bo hos mig några veckor tills han åker till sthlm i sommar. så det ska bli häärligt! Ikväll ska vi bada badkar och laga matpaj ihop ;) Puss & kram