söndag 13 maj 2007

Jag gjorde det!

Städade alltså. I tre timmar! Jag har diskat, tvättat, skurat toaletten, handfatet och badkaret (fy satan för kalkavlagringar!), dammat alla ytor, dammsugit, skurat golven, tvättat speglarna, skrubbat spisen och micron... You name it. Det enda jag sparade var dammsugning av hall och sovrum till Herrn i huset som spelar innebandy just nu. Känner mig ändå inte trött. Ser fram emot en mysig kväll med min sambo i vår just nu riktigt rena och fina lägenhet. Ahh härliga känsla! Imorrn ska jag bara slänga alla källsorteringssopor och sen får det vara nog för ett tag framöver.

Måndagen ser ut såhär: Först, en lång härlig sovmorgon, sedan lunch med Jessica. Därefter ett besök på ungdomsmottagningen (för jag kan inte för mitt liv hitta mitt minipiller-recept, har vänt upp och ner på hela lägenheten) och när det är klart ska jag ta en vända i Väsby Centrum för att kolla läget. Sen jag var där sist har det tillkommit en övervåning (!) och flera roliga butiker. Kanske blir det lite shopping :) Ska sedan hem till föräldrarna och umgås med dem.

På kvällen blir det studentskiva med Maria och Anna. Det är Marias systers studentskiva och det är maskeradtema. Nu när vi är gamla och grå har vi ingen som helst fantasi. Förslag, någon? Först var det meningen att Maria och systern skulle vara pirater, och att jag och Anna skulle vara Shrek och Åsnan (gissa vem som skulle vara vem..? JAG = ÅSNAN SÅKLART hahaha!), men Anna hittade inte sina Shrek-öron. Därefter har vi bollat mellan gamla tanter, jultomtar, påskkärringar, hulahula-tjejer och män. För att sedan i princip bestämma oss för prinsessor. Jag vet, skittråkigt, men vi hinner inget annat. Det är bara att damma av prinsesskronan från utklädningslådan i föräldrahemmet och köra. Vi får nog en kul kväll vilket som!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad duktig du är Josse! Bra att din måndag blir kul i alla fall, själv tänker jag se på film och slappa imorn. Det börjar gå över nu, litegrann.