onsdag 9 maj 2007

Mörkblått is the shit!

Häromdagen hände en lite komisk grej på jobbet. Jag satt i trädgårdskassan på Maxi för att lösa av en tjej som skulle på lunch då det kom instapplandes en äldre man på kryckor på Trädgårdsavdelningen. Han bad min kollega om hjälp och vi gick båda dit för att se vad det var han ville. Mannen står och väljer mellan två sittdynor och frågar min kollega om de har samma kvalitét.
Kollega: Ja, det är samma dyna, fast med olika tyger.
Man: Jaha... jag skulle vilja provsitta den här. (Drar ut en dyna från hyllan)
Kollega: Det där är exakt samma dyna som finns på sittgruppen där borta...
Man: Men den är ju inte mörkblå! Jag vill ha en mörkblå.
Kollega: Tyvärr, men det finns inga mörkblå dynor i den här serien. Den här är svart. (pekar på den som mannen håller i)
Man: Men den här då, är den mörkblå då?
Kollega: Nej det är samma... den är svart. Tyvärr.
Man: Ok... men är du helt säker på att den inte är mörkblå??!
Kollega: Ja... det finns tyvärr inga mörkblå kuddar i den här serien...
Mannen ser väldigt konfunderad ut. Därefter lägger han av världens brakskit och går sedan därifrån. Nöden har ingen lag, eller vadå?



Plus just nu: Min provanställning har gått ut och jag är fast anställd!
Minus: Jag kan inte någonstans hitta mitt minipiller-recept och, pillrerna är snart slut...paniik!

1 kommentar:

Unknown sa...

STORT grattis till anställningen! Hurra för dig!

Jättekul det där med mörkblå eller svarta dynor - varför vill en som uppenbarligen är färgblind ha just mörkblått? Charmigt (förutom slutet, där försvann all charm).

Hoppas du hittar pillrena!