torsdag 17 maj 2007

Peptalk me, please

Har nyss kommit hem från en trevlig shoppingrunda med Jessica. Få saker får mig att bli så lyrisk som shopping. Dagens fynd: En svart kjol med knappar på framsidan som jag har som "paperbag waist", en denimklänning med hängslen (funderar på att sy på fickor på framsidan...), en supersöt rockigt rutig kortärmad skjorta och ett par svarta strumpbyxor. Hoppas kunna lägga upp lite bilder snart...

Apropå gårdagens inlägg. Efter en härlig promenad där jag rensade tankarna och ett peptalk på telefon med Åsa (hon är oslagbar när det gäller peptalks... vår relation är lite som Mirandas och Carries i Sex&theCity. Hon är den supercoola Miranda med goda råd och jag är den smått neurotiska Carrie som tycks fundera way too much), så gick jag till jobbet, sökte upp min chef och berättade som jag kände. Att jag kört fast. Att jag kände mig otillräcklig. Jag var hysteriskt nervös, men han gav mig precis den vägledning jag behövde. Och avslutade med ett "Det är bara att hojta till!" Ja, så nu ska jag göra det. Om det dyker upp någon mer dum fråga ska jag ställa den. För jag förlorar bara allt på att vara destruktiv. Jag ogillar verkligen destruktivitet. Att göra något åt saker och ting är mer min grej. (Även om det krävs en liten push från min Miranda för att jag ska fatta det...)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Underbart! Jag är stolt över dig Josse, du gjorde exakt rätt. BRA!

Bort med all destruktivitet och snart ska du & jag, Miranda och Carrie, ut & shoppa, för jag vill också! Blir helt galen av att vara hemma.

Anne sa...

Ja shoppa är ett säkert kort.